• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
I dag
11°
KONKURRENCE: Hvor ligger områdets bedste legeplads?

• Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
    • Anmeldelser
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • Anmeldelser
  • TV
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Politimand på fridag afslørede indbrudstyve

Politimand på fridag afslørede indbrudstyve

Ny makker til Løchte i Wimbledon

Ny makker til Løchte i Wimbledon

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

Undulat fanget ved Christian X allé

Fredag d. 17 Maj sad en træt lille grøn undulat ved en kælder opgang. Den er fanget men mangler sin rette ejer. Hvis du savner den, så kontakt venligst 27202116...

22-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ny ældrefjendsk hjemmeside

Jan Kaspersen, konservativ kandidat til kommunevalget 2013, skriver:...

21-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Letbanen presses igennem

Et flertal i kommunalbestyrelsen har besluttet at gå videre med letbanen - vel at mærke uden at ville drøfte sagen med borgerne først. Hastværket skyldes måske, at flere borgere gennem en reel høring vil få øjnene op for; at økonomien ikke holder; at Lyngby-Taarbæks borgere skal betale for både...

20-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Letbanen er ikke endeligt vedtaget!

LTK har "principbesluttet" denne - hvad der så ligger i denne formulering. Så længe staten ikke har vedtaget en anlægslov for letbanen, så er den ikke vedtaget. Derfor handler det om at finde de bedste teknologier for en højklasset løsning, som kan flytte mange passagerer af gangen - og det kan...

19-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Skovbørnehaven, der kom for tæt på skoven!

Skovbørnehaven Mariehønen i Virum kæmper lige nu for at overleve. Det planlagte byggeri på Skovtofte området ligger nemlig inden for en reduceret skovbyggelinje, hvilket Danmarks Naturfredningsforening har klaget til Natur- og miljøklagenævnet over.Placeringen er valgt ud fra, at en skovbørnehave...

17-05-13 | Læs hele indlægget

Hvor bliver badebroen ved Furesøen af?

Kære Forvaltning, Vi var nogle borgere, der gik ned til Furesøen for at bade idag, i det skønne sommervejr - og kunne desværre konstatere, at badebroen ved Frederiksdal Fribad endnu ikke er sat op. Det er da lidt af en skuffelse. Vi er mange borgere i kommunen, der sætter pris på en tidlig...

16-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Det kan ikke passe

Af Bodil Kornbek, kandidat til regionhovedstaden SDansk Psykologforening og Danske Regioner har forhandlet en aftale på plads, som er trådt i kraft pr. 1. maj.Aftalen betyder, at psykologerne nu maximalt kan få 275.000 i årlig betaling fra regionerne til behandling af henvisningsårsag angst og...

16-05-13 | Læs hele indlægget

Kommunens støtte til større udstykning risikerer at lukke Skovbørnehaven Mariehønen

I et indslag i Lorry mandag d.13. maj kan man få den fejlagtige opfattelse, at Danmarks Naturfredningsforening er skyld i at skovbørnehaven Mariehønen, måske må lukke. Ansvaret ligger efter min mening, udelukkende hos borgmester Søren P. Rasmussen, viceborgmester Simon Pihl Sørensen og den...

15-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Den overlegne letbane

Der har efterhånden været mange indlæg i "Det grønne område" imod den kommende letbane. Mange af de fremførte argumenterne imod har desværre ikke meget hold i de faktiske forhold. Hvad med at lette blikket ud over kanten af vores lille lokale andedam, og se på erfaringer fra udlandet! Den moderne...

Hvor er den samlede vision for udviklingen i Lyngby Centrum?

Det er spændende at se hvordan paddehatteskyer af store byggeprojekter i disse dage pludseligt ser dagens lys. Stort erhvervsbyggeri på Kanalvejsgrunden til Microsoft, mere erhvervsbyggeri til Mærsk på den gamle tømrerhandelsgrund ved Lyngby Port og ja erhvervsbyggeri i forbindelse med...

DEBAT: LTK nye hjemmeside.

Jeg har netop været inde på kommunens nye hjemmeside, og jeg må indrømme jeg blev så forvirret over den. Jeg søgte og søgte for at finde det jeg ville vide noget om men måtte opgive da jeg ganske enkelt ikke kunne finde hoved eller hale i den.Jeg syntes det er for ringe at man har lavet den så...

DEBAT: Hør nu vores stemme!

Over 78.000 danskere har allerede sagt nej til den nye offentlighedslov! Med deres underskrift har de givet udtryk for, at det ellers kedelige og tørre lovforslag, har deres interesse. Samtlige ungdomspartier siger også nej. Baglandene i mange partier sætter ligeledes pres på, at aftalen skal...

14-05-13 | Læs hele indlægget

Et bedre Lyngby Tårbæk

Simon Pihl Sørensen tænk hvis du brugte dine kræfter på at samarbejde for et bedre Lyngby Tårbæk istedet for hele tiden at finde undskyldninger om hvorfor det går godt og hvem der har gjort hvad - Tænk på hvor meget bedre det kunne blive for os alle sammen i kommunenKunne du ikke snart lægge alt...

14-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Husk Lyngby-Taarbæks egne unge.

Lyngby-Taarbæk og DTU har lavet en aftale om flere boliger til studerende. Som ung i kommunen kan jeg kun bifalde det nye projekt, da kommunen i den grad mangler boliger til unge. Min eneste bekymring er, hvorvidt kommunen husker, at der er andre unge i Lyngby-Taarbæk, end dem der læser på DTU. Når ...

13-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ledige ungdomsboliger i Rævehøjparken

Hvor er der mange søde, kvikke og fantastiske unge i Lyngby TaarbækJa, der er rigtig mange søde unge mennesker i Lyngby Taarbæk. Lyngby Taarbæk er en kommune i rivende udvikling og de unge mennesker elsker deres by.Det synes jeg, at Lyngby Taarbæk Kommune skulle tænke på, så de unge ikke forlader...

Hospice i Lyngby-Taarbæk - ja tak!

Gennem de sidste par år har jeg været i berøring med to forskellige hospice forløb. Det har. på trods af sygdom og død, været en meget positiv oplevelse, både for patienten og ikke mindst for de pårørende. Den døende får et professionelt og værdig afslutning på livet, og de pårørende får hjælp til...

Hvor er min steteskop-flagstang?? Har din nabo fået ny??

Har din nabo fået ny stetoskop flagstang ?? Og muligvis nye blomster?? Igen har VI haft indbrud i Havekolonien Ermelunden. Natten til torsdag d. 9 maj er der fjernet en masse blomster, som skulle plantes.Da jeg kom til min have fredag, kunne jeg se med det samme der havde været nogle i den, men...

DEBAT: Velkommen en grøn Engel i Lyngby-Taarbak

Velkommen en grøn Engel i Lyngby-TaarbækJacob Engel-Shmidt skriver i et Læserbrev i DGO, at jeg ikke glæder mig over de nye arbejdspladser der kommer til Lyngby, samt at mit spørgsmål er "lettere polemetisk" ordet polemetisk kender jeg ikke med mine 7 års skolegang. Det må jeg få lært.J.E.S....

12-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvor er der mange søde, kvikke og fantastiske unge i Lyngby Taarbæk

Vi var 7 ro piger alle 60 + der havde roet søerne rundt og spist frokost på terrassen i Lyngby Dameroklub og havde desværre smækket os ude. En frisk pige Ida Marie fra Engelsborg skolen havde løbet søen rundt og sød og smilende hjalp hun os med at komme ind. Da døren blev åbnet var der nogle drenge ...

12-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lyngby Stadion

Efter kampen mod Vejle den 16 maj påbegyndes omlægningen af selve fodboldbanen og atletikbanerne nedlægges. Efter sigende skal Trongårdens IF i en længere periode udfolde sig i Holte. Hvorfor bliver man i kommunen ikke enige med TIF om at blive her? Eventuelt kunne man kaste et vist beløb efter et...

11-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Socialdemokraternes fri fantasi.

Det er ufatteligt at skulle læse socialdemokratiets folketingskandidat og viceborgmester ikke anerkender at Venstre, Dansk Folkeparti o.a. har en stor del af æren for de arbejdspladser, der kommer til kommunen.Venstre fik 6 mandater i 2009, som senere blev til 7, da en konservativ fik nok af den...

10-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: De unge snupper nok cyklen og ikke letbanen

I planen for Vidensbyen bliver borgmester Søren P. Rasmussen citeret for følgende:"Om fem år vil kommunen være vokset med 1.500 unge beboere. Kommunens mål er, at bygge et kollegium centralt i Kgs. Lyngby. Det giver en fantastisk synergi i forhold til den kommende letbane, der forbinder byen og DTU ...

DEBAT: Venstres fri fantasi

Det er ufatteligt at skulle læse Venstres folketingskandidat tage æren for de arbejdspladser, der kommer til kommunen. For det første fik Venstre 6 mandater, og selv om man så fik lokket en konservativ ind i folden og regner the usual suspects med, så giver det ikke noget flertal. Venstre kan...

DEBAT: Letbane-trængsel

Den kommunale begejstring for letbaner er p.t. overvældende. Der er ingen ende på de lyksaligheder, en linje fra Ishøj til Nærum vil føre med sig. Nye arbejdspladser, mindre biltrafik, bedre miljø osv. At økonomien i projektet synes mere end tvivlsom, fejes helst ind under gulvtæppet.Imidlertid er...

08-05-13 | Læs hele indlægget

Stigende boligskatter?

I al stilfærdighed tillod jeg mig for et par uger siden at stille spørgsmålstegn ved det konservative folkeparti's udmelding om, at man går til valg på ønsket om lavere grundskyld i Rudersdal Kommune. I kommunens budgetredegørelse for 2013-2016 fremgår det, at den samlede grundskyld forventes at...

07-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Når debatten savner fakta – svar til Finn Riber Rasmussen

Finn Riber Rasmussen spørger lettere polemisk på DGO.dk d. 3. maj; ?Er i der, Venstre??. Overskriften hænger sammen med, at undertegnede samme dag fik publiceret et indlæg, hvor jeg glædede mig over, at både Microsoft og Mærks bygger nyt i kommunen, skaber byudvikling og tusindvis af nye...

06-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kommunens budgetplanlægning, eller mangel på samme

Jeg må sige, at jeg blev overrasket over at høre Kasper Haagensen som sidder i bestyrelsen på LTU, stille et spørgsmål til kommunalbestyrelsen om, at der her 4 måneder inde i 2013, stadig mangler budgetter på mange børneinstitutioner i kommunen.Viceborgmester Simon Pihl Sørensen (S) bekræftede at...

05-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Plejehjems byggeri!

Som beboer på Bredebovej har vi fulgt med i byggeriet af det nye plejehjem. Grundet den første første entrepanørs konkurs, er første etape blevet mere end 3/4 år forsinket. Det er hvad der kan ske. Men at man, inden etapen er endelig færdig, flytter de ældre beboere fra det "gamle" plejehjem ind i...

05-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kære DGO

Kære Steen TrolleEn bøn: Vi er nogle der ønsker at bruge debatsiderne. Det må da være muligt at blokere de(n) bruger der konstant afsporer enhver debat?SVAR FRA REDAKTIONENKære SøderbergDesværre er det ikke muligt at blokere for bestemte mailadresser i vores nuværende system. Det er forklaringen på,...

04-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Politisk mudderkastning er åbenbart blevet en dagligdag i LTK og SImon Pihl er den der råber højest hver gang!

Over længere tid har jeg fulgt med i de forskellige politiske debatter der kører i LTK og hvor bliver jeg trist over den debattone man hører og læser. Det hele handler kun om at svine hinanden til og prøve at udstille sig selv bedre end de andre. Det sidste lange stykke tid har det især været Simon ...

03-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Jorden kalder Venstre, er i der?

Jorden kalder Venstre, er i der?Det lyder jo fantastisk flot når Venstre og deres unge han løve Jakob Engel-Schmidt kommer med udsagn som "Venstre skaber nye arbejdspladser i kommunen". Dette udsagn kunne man godt finde på at sætte på en lille prøve, for er det nu også korrekt, når man tæller det...

Venstre skaber nye arbejdspladser i kommunen

Jakob Engel-Schmidt, kandidat til kommunalbestyrelsen, Agerbovej, 11 i Lyngby, skriver:...

DEBAT: Hvad handler konfikten på læge-området om?

Uoverensstemmelserne på lægeområdet handler ikke om et opgør med familielægen, sådan som PLO gerne vil have det til at se ud. Det handler om at sikre lægehjælp af god kvalitet til alle. Når man fx som ældre medborger bor på plejehjem, så får man i dag mange steder ikke ordentlig lægetilsyn. Det...

DEBAT: Bagsiden af medaljen

Ole Mathiesen, Høtoften 20, 2830 Virum, skriver:Hvorfor er der så meget af det nye i Lyngby-Taarbæk som er uskønt, hvis ikke ligefrem grimt?...

02-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Dyrehavegård

Vi ønsker ikke at deltage i den hårde tone, der er brudt løs i DGO, men i håb om at oplyse debatten, ønsker vi blot at tilkendegive, at vi hverken føler os truet eller dårligt behandlet af Jens Drejer. Derimod mener vi, at kommunen har håndteret Dyrehavegårdsagen ret så ufint.Med venlig hilsenGitte ...

DEBAT: Kunst og kultur ind i folkeskolereformen

Folkeskolereformen skal styrke børnenes muligheder for at møde kunsten og arbejde kreativt i skolen, også her i Lyngby- TaarbækI skrivende stund forhandler politikerne på Christiansborg om rammerne for den nye folkeskolereform. Meldingerne er endnu ikke helt entydige, bliver det en heldagsskole, en ...

DEBAT: Hjemløse lejr ved banen?

Jeg bliver ked af at læse at en hjemløs flaskesamler er blevet kørt ihjel af toget ved Sorgenfri. Men måske ikke så underligt at det skete, når der er bygget en hjemløse lejr mellem skinnerne og motorvejen. Lejren er fuldt synlig fra motorvejen - ligger på den vestlige side mellem Sorgenfri og...

DEBAT: Lyngby-Taarbæk er blevet et salgsargument

Det vælter ind med nyt i kommunen. Nye borgere, så vi må oprette ekstra skoleklasser. Nye virksomheder, der kan skabe arbejdspladser og fylder tomme erhvervslokaler ud. Nye cafeer og butikker, der gør Kgs. Lyngby endnu mere attraktiv som handelsby. Entreprenører kommer med spændende...

DEBAT: Stationsnærheden er afgørende

- og letbanestationer er endnu ikke stationer!Det bliver de sandsynligvis snart, da Miljøministeriet frem til den 14. juni 2013 har høringsfrist vedr. "Forslag til Fingerplan 2013". Høringssvar kan afgives på www.naturstyrelsen.dkIndtil i dag har kun egentlig togstationer og metro ditto været at...

DEBAT: Letbanen er prisen for sektorpolitisk planlægning

Letbanen har samfundsøkonomisk en negativ værdi. For at imødegå det hævder politikere og andre tilhængere af projektet, som f.eks. Steen Trolle i sidste nummer af Det Grønne Område, at letbanen vil skabe en ekstra byudvikling langs Ring 3 med op til 66.000 flere arbejdspladser.Det ville være...

01-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: 90 årig mand kørt ned ved Furesøen

Sidst på eftermiddagen den 14. April 2013 på vej hejm fra Furesøen på min el- scooter bliver jeg påkørt af en bil inde på cykelstien, hvor jeg skal kører. En ældre dame springer ud af bilen. Hun siger undskyld og stikker mig 100kr hvorpå hun skynder sig at køre igen. Jeg er naturligvis dybt rystet...

30-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Heldagsskolen og konservative stemmer

Børne- og undervisningsminister Antorini kan ikke uden videre samle et flertal til hendes planer for folkeskolen, for alle parter i det nuværende forlig skal være enige, hvis der skal ændres noget i folkeskolen. Der er mindst et parti ved forhandlingsbordet, som ikke vil følge Antorini ned i den...

DEBAT: Hvis det er fakta…….

Nej, nu må jeg bede om mine himmelblå! Der er flere rideklubber på Dyrehavegård! En af dem, Dyrehavegårds Rideklub, skriver i et læserbrev den 25. april, at lejerne på Dyrehavegård er blevet opsagt af kommunen, og  borgmesteren løber fra sine løfter! Og at borgmesteren har problemer med fakta. Det...

DEBAT: Dyrehavegård 30. april 2013

Kære medborgere og politikere i Lyngby-Taarbæk kommune.Som beboer og hesteejer på Dyrehavegård gennem 18 år, er denne dag en ganske særlig dag for mig. Jens Drejer har efter eget udsagn, fra 1. maj ikke længere nogen kontrakt med Lyngby-Taarbæk kommune. Vi kan nu se frem til en ny forpagter i...

DEBAT: Dyrehavegård fylder og koster unødigt i det danske retsystem.

Som tilskuer fra sidelinien, undres jeg over tilstanden og farcen om Dyrehavegård. Undrer mig i særdeleshed over den megen positive omtale Jens Drejer får for driften og vedligeholdelsen af Dyrehavegård,- men det er en helt anden sag.Jeg er bosiddende gennem 19 år på Dyrehavegård og i den situation,...

DEBAT: Endelig får Lyngby-Taarbæks unge deres egen skaterbane

Hvor er det dejligt at side i en bestyrelse på LTU (Lyngby-Taarbæk ungdomsskole) som ikke bare snakker om skaterbaner, men som rent faktisk gør noget ved det. Skaterbane problematikken har været sendt rundt i den politiske verden i gennem 5-6 år, uden nogen former for resultater.Derfor besluttede...

29-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Politisk nepotisme

Kommunalbestyrelsen har netop vedtaget at fjerne 47 parkeringspladser fra Lyngby Centrum i forbindelse med det nye rådhusbyggeri. Godt nok kommer der 25 flere pladser totalt set efter det nye byggeri på 4.000 kvm. og dermed 123 pladser i forbindelse med det nye rådhusbyggeri. Faktisk burde man...

DEBAT: Højklasset transport er en god investering

- og letbanetog på gummihjul løser opgaven hurtigst og billigst med samme komfort.Ring 3 projektet med en letbane er for dyrt, har negativ samfundsøkonomi (minus 8 milliarder) og kunne alternativt gennemføres på fuldt niveau med superbusser, som Malmö bl.a. har valgt. Fuldt niveau betyder eget...

DEBAT: Manglende borgerhøring

Jan Kaspersen, kandidat til kommunalvalget (C) og Lene Kaspersen, regionsrådsmedlem og kommunalbestyrelsesmedlem (C), skriver:...

28-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT. Har Lyngby en Plan B?

Bruger man flere penge end man har, ender det galt! – er det ikke indlysende?En ting er 100 % sikkert – Letbanesporvognen vil give underskud på driften!Spørgsmålet er, hvor stort det bliver.Det kan man læse i projektet. Der er ingen offentlig transport på skinner, der er...

26-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kære lærere i Lyngby-Taarbæk

Så kom lovindgrebet. Det er vi nok ikke mange, der er overraskede over. Heller ikke over indholdet. Desværre! Jeg ønskede en løsning med den oprigtige intention fra regeringens side, at give mulighed for at de enkelte kommuner selv kunne vælge den model de ønskede. Hvis KL's krav var så forbandede...

25-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vækstlokomotiv uden skinner

Hvad skal vi egentlig med letbanen? Det er naturligvis et retorisk spørgsmål. For en letbane, der binder byens store arbejdspladser sammen, er en åbenlyst god idé. En idé, der vil komme tusindvis af mennesker til gode og som kan skabe dynamik mellem nogle af Lyngbys største arbejdspladser –...

Borgmester render fra sine løfter - Dyrehavegård Rideklub sat på porten!

Dyrehavegård Rideklub modtog i fredags en såkaldt "informationsskrivelse" fra kommunen, hvor vi kunne læse at vores medlemmers lejemål med forpagter Jens Drejer var opsagt pr 1. maj. Det blev meddelt os at vi herefter udelukkende kan betragte sig os selv som værende på 'tålt ophold', og står nu...

DEBAT: Letbanen er en god investering

Poul Sulkjær argumenterer i flere omgange imod letbaneprojektet, hvor han senest nævner den dårlige samfundsøkonomi. Jeg mener, at letbanen er den rigtige løsning for ring 3 ud fra den givne situation og politiske vilje. Det er rigtigt, at letbanen i de fleste scenarier ikke giver overskud ifølge...

24-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kære Borgmester - Indbydelse til Bankospil d. 30 april 2013

INDBYDELSE Kære Borgmester Søren P. RasmussenDu indbydes hermed til Bankospil på Ny Lyngbygård , Tirsdag d. 30 april spillet starter kl.18.15Jeg skal nok reservere en plads til DIG, ved mit bord, ellers er det svært at få en plads , jeg har kaffe og brød med :-) DESVÆRRE Søren så er det jo , det...

24-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Tak til Kommunalbestyrelsen fra Skolerådet

Kære Kommunalbestyrelse.Vi har i Skolerådet med stor tilfredshed læst artiklen i Berlingske den 13. april hvor Borgmester Søren P. Rasmussen melder, at samtlige de besparede midler i forbindelse med lockouten skal blive på skolerne og anvendes der. Vores opfordring er, at midlerne bliver på de...

22-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Venstre's visioner for folkeskolen

I Lyngby-Taarbæk kan vi være stolte over at have nogle af landets bedste skoler.Til gengæld har vi på landsplan ifølge OECD rapport verdens dyreste folkeskole-men ikke verdens bedste. Det skal vi have lavet om på, og derfor skal der satses på et fagligt løft i folkeskolen, hvor børnene stadig har...

20-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Får Ponycentret en god og sikker fremtid?

Den 28. februar modtog jeg som medlem af Grundejerforening for Fortunen en mail fra borgmesteren, hvori han forsikrede os om, at Fortunens Ponycenter skal sikres 'en god og sikker fremtid'. Siden da har borgmesteren vist ikke rørt på sig? Det kan gå hen at blive fatalt, for hvis ikke centret er...

DEBAT: Letbanens værdi er minus 8 milliarder!

Normalt forventer vi, at offentlige investeringer fører til øget velfærd. Det dokumenteres ofte gennem samfundsøkonomiske beregninger, inden der træffes politisk beslutning om investeringer i milliardklassen.I samfundsøkonomiske beregninger indgår naturligvis anlægsomkostnin-gerne på ca. 4 mia. kr. ...

DEBAT:Lægevagten afskaffes i Region Hovedstaden

Fra den 1. januar næste år forsvinder lægevagten som vi kender i dag, hvor det er en praktiserende læge, der tager imod opkaldene fra syge borgere. Det har Region Hovedstaden netop besluttet. Fremover vil borgerne i Region Hovedstaden i stedet få en sygeplejerske i røret....

19-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT:Biblioteksbussen stopper på grund af besparelse

Dorete Dandanell, SF, formand for Kultur-og Fritidsudvalget, skriver:Jette Lundbeck under sig på www.dgo.dk over, at biblioteksservicen stopper, når bussen, som Jette Lundbeck skriver, kun har kørt fire år.Men det er heller ikke begrundelsen. Biblioteksbussen lukkes som led i en besparelse i...

19-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Noget om påstande om stadion

Det var forventet, at Paul Knudsen på Venstres vegne som led i opvarmning til kommunalvalget til november, et par gange i den seneste tid har været ude med, at det er ærgerligt, at stadionbeslutningen fra juni 2012 ikke endte med den model, som V havde ønsket sig. Jeg kan godt forstå, at Paul...

18-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Betaling for brug af kommunens udendørsarealer

Løberen og DGO har etableret løbetræning en gang om ugen med start på Lyngby Torv. Det lyder som et meget fint initiativ - jeg krydser dog fingre for at ingen kommer til skade på den meget ujævne belægning.Men der er et meget væsentligt uafklaret spørgsmål: Betaler de to virksomheder for...

18-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Biblioteksbussen stopper på grund af besparelse

Jette Lundbeck under sig på www.dgo.dk over, at biblioteksservicen stopper, når bussen, som Jette Lundbeck skriver, kun har kørt fire år.Men det er heller ikke begrundelsen. Biblioteksbussen lukkes som led i en besparelse i forbindelse med budget 2013, og skyldes ikke, at bussen er brudt sammen og...

17-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvad sker der endelig med Lyngby Kulturhus?

I september 2012 bragte Det Grønne Område en artikel om at Lyngby Kulturhus nu var sat i udbud og sidenhen har man ikke hørt meget til denne sag. Men hvordan er det overhoved kommende så hvidt? Lyngby-Taarbæk Kommune lejer lokaler i kulturhuset af PFA Ejendomme og så vidt jeg har forstået bundet...

DEBAT: Hjælp til demente og deres pårørende

Udfordringerne og bekymringerne er der nok af, når demens rammer en familie, og det hjælper lidt at dele det med andre. Jeg har blogget på Ældresagens hjemmeside om demens, og jeg har desværre mange personlige erfaringer at høste af. Nationalt Videnscenter for demens anslog i 2011 at 114.000 ældre...

DEBAT: Hvem skal til Ishøj? Svar til Jan, Lene og Kristian Raunkjær

Jeg har i flere læserbreve se spørgsmålet "Hvem skal til Ishøj?" i Det Grønne Område. Som Lyngby borger, tager jeg S-tog hverdag til min elevplads hos Ishøj Kommune. Byrådet i Ishøj har set idéen i Letbane projektet og hvad det kan føre med sig af gevinster i fremtiden. Hvorfor har Lyngby-Taabæk...

DEBAT: Dyrt for Lyngby Taarbæk af udbyde veje i byen i langvarige kontrakter

Af dagbladet Licitationen den 15. april 2013 fremgår det, at ingen asfaltvirksomheder har budt på 100 km veje, som Lyngby Taarbæk netop har udbudt i byen. Nu prøver man så at justere udbuddet, men ifølge direktør i kommunen, Bjarne H. Markussen, holder man fast i 15-årige kontrakter. Det er galt,...

DEBAT: Det er jo IKKE et nyt stadion!

En del menneske er sikkert ligeglade hvad der sker på Lyngby stadion og vil helst være fri for flere læserbreve.Det kan jeg sagtens forstå. For det er en beskidt historie om penge, magt og politiske rævekager.Så hvor dette læserbrev?Fordi historien IKKE skal gentage sig. Det vil jeg kæmpe for.Nu er ...

16-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hærværk i Hjortekær

Desværre oplever vi, at unge mennesker på vej hjem fra fest laver hærværk, når de passerer Vejporten, hvor vi bor. For nogle år siden oplevede vi det samme problem, da henvendte vi os til forældrene gennem læserbrev i DGO, i håb om at nedsætte hærværket. I en lang periode var der ingen ødelæggelser....

Godt med nyt stadion - men ærgerligt med overskridelse

Byggeriet af den nye stadiontribune er et vigtigt skridt mod et bedre stadion, og det glæder mig meget, at forholdene bliver forbedrede for både tilskuerne, fodboldklubben og naboerne.Desværre fik Venstre dog ret i vores forudsigelse, at det budget som ACF-flertallet vedtog, allerede inden...

Biblioteksbussen drejer nøglen om !! Hmm

I artiklen fortælles der om en bus der fra 2009-2013 har kørt til 4 destinationer 4 gange om ugen. Jeg tænker enten har det været en gammel skåtbunke som i 2009 er indkøbt til formålet, eller også er den passet umådeligt dårligt... Det kan da umuligt passe at en 4 år gammel bil, der har kørt meget...

DEBAT: Fortunfortet foran sit endelige kollaps?

Miljøministeriets lavede i 1990 en samlet rapport over Københavns Befæstnings vedligeholdelsesstand. Af rapporten fremgår det, at Fortunfortet 'fremstår i en tilstand både ind- og udvendigt af et stærkt fremadskridende forfald, som gør vedligeholdelsesarbejder meget påkrævede'. Og det er trods...

15-04-13 | Læs hele indlægget

Hannibals gårdregnskab er lige til møddingen

Jan Kaspersen, konservativ kandidat til K-valg 2013, skriver:...

DEBAT: Kørekortfornyelse i Lyngby

Når man fylder 70 år skal kørekortet fornyes, med en helbredsattest fra ens læge, så kørekortet gælder frem til man fylder 74 år. Dvs. det gælder nu kun hvis man møder op i Lyngby borgerservice og står i kø midt under fødselsdagsfesten, også selv om det skulle være juleaften. Ved søgning på...

DEBAT: Stadion underskud kan nemt dækkes

Merudgiften ved det ny stadion er på 4 mil. kr., de penge kan findes, hvis man sløjfer de nye glatte brosten til 3.6 mil. kr. der er planlagt på hovedgaden.Den opgave er lige til højrebenet for økonomiudvalget - pengene ligger lige foran jer!Der har allerede været rejst tvivl i DGO om nytteværdien...

DEBAT: Prisbomben på boliger i Lyngby

Markant prisfald på boliger jvf.Søndags Avisen fra den 14.4.I Lyngby ligger faldet på huspriser, som andre steder i landet, mens Genfofte og Ruderdal fastholder priserne på huse.Lyngby kommune kan blive særligt ramt økonomisk af letbanen - det vil nemlig være borgerne i vor kommune, der skal betale ...

Skolelederne: Vi vil have vores lærere og elever tilbage

Jørgen Reedtz, Formand for Skolelederne i Lyngby TaarbækVi vil have vores lærere tilbage på skolerne, så vi kan fortsætte den engagerede skoleudvikling og det professionelle samarbejde, ledelse og lærere har i Lyngby Taarbæk Kommune.Lærerne er velforberedte og fagligt dygtige og arbejder for, at...

DEBAT: Birgitte Hannibal (V) afgiver urigtige oplysninger

Birgitte Hannibal (V) bør korrigeres i hendes fejlagtige sammenligning af Stenrødgaard og Dyrehavegaard.Birgitte Hannibal (V) hævder, at der kun betales 10 % mere i forpagtningsafgift på Dyrehavegaard end på Stenrødgaard – der er forkert. På kommunens hjemmeside har forvaltningen...

Tiden er løbet fra letbaneprojektet

Jan Kaspersen direktør, og Lene Kaspersen, regions- og kommunalpolitiker, begge Konservative Folkeparti, skriver:Mette Nissen (Venstre), kommer sin partifælle Borgmesteren til undsætning i hans iver for at få en letbane/sporvogn fra Lundtofte til Ishøj. S øren Rasmussen har jo siddet i...

14-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Svar til Sofie C. Nielsen (Radikale Venstre) - Heldagsskoler bliver en skattebombe

Sofie Carsten Nielsen (Radikale Venstre) er helt galt på vej, når hun påstår, at 18% af eleverne forlader folkeskolerne uden at kunne læse og skrive. Tallet har ikke noget med virkeligheden at gøre i Lyngby-Taarbæk kommune. Vi har gang på gang vist, at vi har nogle af landets dygtigste elever,...

DEBAT: Overpris fra kommunen

Jeg har haft en dejlig eftermiddag i Cirkus Baldoni i Furesøparken. Jeg læser derefter i DGO at kommuen hæver leje af pladsen i parken til en pris der er det fir-til ottedobbelte af hvad lejen er i andre kommuner. Cirkus Baldoni ytrer at det måske ikke kommer mere til vores kommune pga lejen. Det...

DEBAT: Fremlysning af rød kat i Virum

Hvor er jeg glad at se at Virum dyreklinik har taget kampen op omkring frem/efterlysning af kattene, og så enda med foto. Mit indtryk har gennem e årrække været at rigtig mange katte forsvinder sporløst fra området.Sidste år i August fik jeg en henvendelse fra en kvinde der havde mistet sin kat...

12-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lyngby-Taarbæks kriseramte partier undsiger egen regering og chefforhandler

Jakob Engel-Schmidt, Kandidat til kommunalbestyrelsen for VenstreJeg tror, at mange Lyngby-Taarbæk-borgere undrede sig gevaldigt i sidste uge, da de læste nyheden om, at S, SF og K samstemmende undsagde regeringen og KL i den igangværende lærerkonflikt. Siden den opsigtsvækkende melding har...

DEBAT: Venstre har så meget fart på, at de kører over for rødt!!

Henriette Breum (V) tordner derudad med sine påstande om, hvor meget godt Venstre har gjort for kommunen de 4 sidste år: Men med den fart har hun åbenbart ikke nået at orientere sig særlig godt, eller også har hun blot glemt at nævne de stribevis af kulsejlede projekter, som også har været...

DEBAT: Hørreværn og grønne områder

Jeres støjafskærmning står på BuddingevejGrundejerne langs Helsingør motorvejen har i de sidste 3 år ledt længe efter den støjafskærmning som Venstre lovede dem op til sidste kommunalvalg. Jeg er jo selv en af dem som bor tæt på motorvejen, bare på den anden side i forhold til Røvehøjparken og...

Birgitte Hannibal (V) afgiver urigtige oplysninger

Birgitte Hannibal (V) bør korrigeres i hendes fejlagtige sammenligning af Stenrødgaard og Dyrehavegaard.Birgitte Hannibal (V) hævder, at der kun betales 10 % mere i forpagtningsafgift på Dyrehavegaard end på Stenrødgaard – der er forkert. På kommunens hjemmeside har forvaltningen...

DEBAT: Ringbanen med omtanke, også for Lyngby-Taarbæk

Der er indgået et bredt trafikforlig, som giver Lyngby-Taarbæk flere km. skinner og endnu et type tog ind i kommunen. Det er ikke nogen ny tanke, at etablere en togforbindelse ud til DTU, hvilket bedst kan ses af de broer, der blev anlagt langs motorvejen forbi DTU. Det var oprindeligt meningen, at ...

11-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvem skal til Ishøj? Svar til Jan og Lene Kaspersen

Hvis man skal fra Lyngby til Ishøj skal man ikke tage den planlagte Letbane men S- tog. Men der vil være mange passagerer der stiger af og på undervejs - f.eks. ved Herlev og Glostrup hospitaler, indkøbscentre og arbejdspladser undervejs.Nedlæg Nærumbanen, Danmarks smukkeste lokalbane og 5...

DEBAT: Langt ude på landet

Birgitte Hannibal (v) prøver igen at fremstille forpagtningen af dyrehavegård som en lyssky affære. Med henvisning til andre (lukkede?) kontrakter, slynger hun om sig med påstande, der er temmelig langt ude på landet! Første påstand er, at det større areal på dyrehavegård betyder at...

DEBAT: Grøn og bæredygtig Letbane – Vil gøre DTU til det store vækstlokomotiv…

Lyngby Taarbæk Kommune har rammer og muligheder for grøn og bæredygtig vækst og dermed skabe nye arbejdspladser. En forpligtigelse der kræver helhedstænkning og ikke enkelt løsninger og mærkesager. Et samlet byråd – Alle for en - har skrevet under på "Vidensby" strategi dokumentet, hvor DTU...

DEBAT: Nul-energihusets endeligt.

Efter mindre end 40 års virke er Nul-energihuset på Danmarks Tekniske Universitet (DTU) nu revet ned. En prominent æra i DTU forskning er slut og en ny kan begynde, fx med virus forskning.Nul-energihuset var en milepæl i bygning af danske enfamiliehuse, en fuldskala demonstrationsmodel i praktisk...

10-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Svar til Kamille Erichsen

Af Helle Nielsen, Dyrehavegaard RideklubAt Dyrehavegård Rideklub er bekendt med flere af budene har absolut intet at gøre med – som Kamille Erichsen ellers postulerer i sit læserbrev 2. april- at kommunen skulle have lækket oplysninger....

DEBAT: Cirkus

På en dag, hvor SFs meningsmålinger går lodret mod spærregrænsen, udviser vores formand for kultur-og fritidsudvalget Dorete Dandanell (SF) den for hende typiske ligegyldighed over for de få kulturelle tilbud, som der kan stampes op i kommunen. Hun mener, at en fordobling af huslejen for cirkus i...

DEBAT: Dyrehavegaard - en formuende forpagter

Birgitte Hannibal, kommunalbestyrelsen (V), skriver:Lyngby-Taarbæk har to gårde – Dyrehavegård og Stenrødgård, som begge er lejet ud i et meget ensidigt indlæg. Hvis der har været store indtægter på Dyrehavegaard har forpagteren lagt en del mere i skat end den anden forpagter. Men er det...

DEBAT: Vejsagen på vej igen

Paul Knudsen (V) og Curt Købsted (O), hhv. Formand og næstformand i Teknik- og Miljøudvalget, skriver:Det glæder os overordentligt, at de konservative er klar til støtte Venstre og Dansk Folkeparti i vores ønske om at annullere og omgøre den planlagte omklassificering. Sammen kan vi helt sikkert...

09-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Samme leje for stor som lille gård

Birgitte Hannibal, kommunalbestyrelsen (V), skriver:Lyngby-Taarbæk har to gårde – Dyrehavegård og Stenrødgård, som begge er lejet ud.Når man sammenligner fakta om de to gårde er resultatet, at der de sidste10 år er blevet betalt stort set samme leje for gårdene. På den ene gård er arealet dog mere...

Tak for din ærlighed, Brade

Kære Henrik BradeJeg vil takke dig for din ærlighed i din kommentar på læserbrevet om de 6.666 timers hjemmepleje, som i stedet blev forvandlet til en cykelsti på Lyngby Hovedgade.Du skriver at dine/partiet ønsker, vægter højere end borgernes tarv!I min verden, er økonomi et konstant valg, mellem...

Legen "jorden er giftig"

Når man går en tur i midtbyen og kommer til pladsen foran Rådhuset, får man jo den opfattelse, at borgmesteren og et flertal i kommunalbestyrelsen leger jorden er giftig. For der er jo ingen der går ind over det nye torv! Torvet fremstår som et øde område, hvor de forbipasserende blot kigger ind og ...

DEBAT: Jeres støjafskærmning står på Buddingevej

Jeres støjafskærmning står på BuddingevejGrundejerne langs Helsingør motorvejen har i de sidste 3 år ledt længe efter den støjafskærmning som Venstre lovede dem op til sidste kommunalvalg. Jeg er jo selv en af dem som bor tæt på motorvejen, bare på den anden side i forhold til Røvehøjparken og...

DEBAT: Et nyt flot fodboldstadion

Et nyt flot fodboldstadion bliver snart sat i gang med at blive bygget. Det kommer til at se godt ud, og vil egne sig rigtig fint til superliga fodbold. Jeg bliver dog noget så skuffet over, at LTK vælger at bruge så mange penge på et stadion, som primært vil blive brugt til fodbold. Men ja det er...

07-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vi skal give alle en mulighed

Lyngby - Taarbæk har en lav arbejdsløshed og få borgere på overførselsindkomstsom følge af en målrettet indsats midt i en krisetid. Jeg tror på forebyggelse frem for helbredelse og derfor skal vi hele tiden udfordre os selv og turde går nye veje for at hjælpe borgerne. Til eksempel har vi i...

DEBAT: Et lille beskedent Lock out tilbud

Et lille beskedent Lock out tilbud til børn, forældre og bedsteforældre, tag børnene med en tur ud i naturen, kik forbi Søgaarden ved gadekæret i Lundtofte landsby, der kan i fodre høns og se heste, hunde og katte. vi sætter borde og bænke op så i kan nyde jeres madpakker...

Efterlysning: "Cykelryttere" på Strandvejen søndag

Søndag d.7.april ca. kl 13 cyklede I ca. 20 wannabe-cykelryttere forbi Nivå Bugt i retning mod Rungsted.I ved sikkert selv hvem I er. I væltede en kvindelig hundelufter omkuld og var ved at påkører yderligere en fodgænger. Der blev råbt efter jer, og én af jer råbte tilbage: "Så slap da af",...

DEBAT: Is på søerne

Hvorfor er bagsvær sø isfrit, når fursøen og Lyngby sø er dækket med is???...

DEBAT: Naturen i og omkring Lyngby Åmose.

Jeg er flittig bruger af de rekreative muligheder i vores område.Det være sig sejlads på søen og gåture i området, bla. Åmosen.Årsagen til dette indlæg er oplevelser i Lyngby Åmose formiddag søndag 07/04-2013.På turen var jeg nået til Åmosen fra "Promenadesiden".Jag var næsten nået til den første...

DEBAT: S, SF og K som retoriske overdommere

Et flertal i kommunalbestyrelsen bestående af Socialdemokratiet (S), Socialistisk Folkeparti (SF), og det Konservative folkeparti (K) har besluttet at blande sig i den verserende konflikt mellem Kommunernes landsforening (KL) og Danmarks læreforening (DL). Det er ikke substansen der kritiseres, men ...

06-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Letbanen er et dyrt illusionsnummer

Lyngby-Taarbæks borgmester, Søren P. Rasmussen, tror, at en letbane fra Lundtofte til Ishøj vil få mere end 43.000 passagerer dagligt. Det er en central forudsætning for letbaneprojektet – og det er vigtigt at fastslå, at der netop er tale om en trossag.Det faktuelle udgangspunkt er, at S-...

DEBAT: DTU sår tvivl i rapport om letbanen

DTU's letbane- og busrapport rapport fra marts 2013 er spændende læsning på side 9 om letbanesporvognen står, at sporvognen citat: " den ligger i underkanten af samfundsøkonomisk rentabilitet'Se rapporten i sin helhed her:http://www.dtu.dk/upload/institutter/dtu%20transport/rapporter/rapport_6-...

DEBAT:Letbanen som lokal sæbeopera

Det er ganske overraskende at se, at netop Konservative og Socialdemokrater nu melder sig med højlydt forbehold for letbaneprojektet, der vistnok har være undervejs de sidste 8-9 år. Især i lyset af, at netop de 2 partier på landsplan sammen med Venstre har stået bag nogle af de mest epokegørende...

05-04-13 | Læs hele indlægget

Ti fugle på taget?

Det løber mig koldt ned ad ryggen når borgmesteren udtaler at han forventer at letbanen bliver en god forretning for Lyngby. Og at han ikke frygter økonomien i projektet.Det minder om alle de andre gange, hvor borgmesteren har truffet valg ud fra en forventning om at det ville blive en god...

05-04-13 | Læs hele indlægget

Op på cyklen

I en artikel i DGO, foreslår kommunalbestyrelsesmedlem Lene Kaspersen (C), at afhjælpe trafikale problemer på Klampenborgvej ved etablering af et nyt lyskryds. Formanden for Teknik- og Miljøudvalget, Paul Knudsen (V), støtter umiddelbart op om forslaget, men kan ikke finde pengene til en evt....

04-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Letbanen - lad den næste kommunalbestyrelse beslutte

Det kommer til at tage mange år, før en eventuel letbane er i drift. Der er også helt klart at det er en meget omfattende beslutning, der vil have indflydelse på kommunens økonomi i mange år frem. Vent derfor med at træffe beslutning i Lyngby-Taarbæk kommunes kommunalbestyrelse, indtil vi har den...

DEBAT: Et nødvendigt læserbrev om skolekonflikten

Jeg finder mediernes dækning af skolekonflikten utrolig ensidig. Der er konstant kritik af Anders Bondo og der fremvises en meget lille forståelse for lærernes behov for og nødvendighed af en arbejdstidsaftale. Meget sjældent fremhæves dét, som netop er kernen i konflikten. Der stilles ikke...

DEBAT: Ingen konservativ kritik af KL

Borgmesteren sår tvivl om vores opbakning til KL og til Zeigler som forhandlingsleder. Det er der ingen grund til. Borgmesteren ved, at vi bakker op om både Lockout og KLs mål for forhandlingerne. Det har vi gentaget ved flere lejligheder. Selvom det i visse medier er fremstillet anderledes, ændrer ...

DEBAT: Lyngby Hovedgade belægges med 6.666 timers hjemmepleje

Arbejdet med at ændre på Lyngby Hovedgade belægning går lige om lidt i gang. De toppede brosten skal erstattes med 'spejl'-glatte brosten, så det skulle blive nemmere at være cyklist. Der er ifølge politiets egen data sket 2 mindre uheld med cyklister på hovedgaden over 5 år og uden nogen større...

DEBAT: Skattebomben i Lyngby

Din boligøkonomi kan komme under yderligere pres!Har du råd til en fortsat skattestigning på din bolig på grund af planerne om en kommunal sporvogn til 12 milliarder kr.?Det årlige driftsunderskud på sporvognen skal dækkes ind med stigende boligskatter iflg. Cowi-rapporten. Det er nu kommet frem,...

03-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Venstre bekender nu kulør i lærerkonflikten.

For et par uger siden skrev lærerne på Fuglsanggårdsskolenet et åbent brev til Venstres borgmester Søren P. Rasmussen. I brevet bad lærerne om borgmesterens hjælp til, at få løst konflikten mellem Kommunernes landsforening (KL) og Danmarks Lærerforening (DLF). En konflikt som bekendt nu er mundet...

DEBAT: Åbent bibliotek i Taarbæk: skal vi ikke kalde en spade for en spade?

Gitte Kjær-Westermann (V) slår i sit indlæg i DGO 25. marts en optimistisk tone an i sin beskrivelse af det kommende selvbetjeningsbibliotek i Taarbæk. Man skal være umanerlig positiv for at mene at "dette tiltag vil blive noget, Taarbækkerne vil opleve som en serviceforbedring".GKW henviser til...

DEBAT: Svar til Henrik Brade Johansen: Brosten er et levn fra fortiden

Som svar på mit læserbrev "Cyklister på Lyngby Hovedgade", som DGO desværre kun bragte i deres netavis, skriver Henrik Brade Johansen under kommentaren, at projekt glatte brosten vil koste 2,5 mill. kr, og at han deler min bekymring angående de holdende biler. Der er altså ingen reel løsning derpå, ...

DEBAT: Fuld fart på...

Hold fast – for her går det stærkt. Så stærkt, at Jesper Ingman-Petersen (C) ikke kan følge med. Og jeg formoder, at det netop er derfor han ikke har registreret, hvad Venstre har haft fokus på i blandt andet Virum og Sorgenfri.Venstre fik ved kommunalvalget 2009 massiv fremgang i samtlige af ...

DEBAT: Ved Dyrehavegaards Rideklub noget andre tilbudsgivere ikke ved?

Dyrehavegaards Rideklub v/formand Helle Rasmussen hævder i sit læserbrev dateret 19. marts 2013 at kommunen i sagen vedr. udbud af Dyrehavegård har fået en "fuldstændig urealistisk pris" fra udbudsvinder, og angiver: "som tilbudsgiver på Dyrehavegaards forpagtning og med kendskab til både budenes...

02-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Letbanekritik minder om metromodstand

Socialdemokratiets Simon Pihl stiller spørgsmålstegn ved letbaneprojektet, da han mener at økonomien er usammenhængende. Det sker på trods af, at transportministeriet sammen med region hovedstaden netop har fremlagt en gennemarbejdet plan for letbanens linjeføring og økonomi. Kritikken er ekstra...

DEBAT: SF og S: kommune skal drøfte lærernes kompromisforslag

Af Morten Normann Jørgensen, kommunalbestyrelsesmedlem (SF)SF og Socialdemokraterne i Lyngby-Taarbæk har ikke meget til overs for KL"s stort anlagte annoncekampagne, og har nu taget lærernes kompromisforslag op på dagsordenen for Kommunalbestyrelsens møde den 2. april – den dag konflikten efter...

DEBAT: Fuld fart på...

Hold fast – for her går det stærkt. Så stærkt, at Jesper Ingman-Petersen (C) ikke kan følge med. Og jeg formoder, at det netop er derfor han ikke har registreret, hvad Venstre har haft fokus på i blandt andet Virum og Sorgenfri.Venstre fik ved kommunalvalget 2009 massiv fremgang i samtlige af ...

01-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Jeg håber du nyder vores varer....!

Vi havde lige købt nogle varer til Påske og stod ved kiosken i SUPER BEST på Geels Plads for at betale nogle blomster. Min mand troede, jeg havde taget posen, og jeg troede, min mand havde tage.t den. MEN da vi kom hjem manglede den. Min mand kørte straks ned til forretningen igen, MEN POSEN VAR...

26-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Glatte brosten er livsfarlige

Brade Johansen glæder sig over sit forslag, at der evt. kan komme glatte brosten for 3.5 mil. kr. på Lyngby Hovedgade.Som særdeles aktiv cyklist navnlig om vinteren undre jeg mig over planerne om udskiftning af de udmærkede nuværende ru brosten, der giver en stor stikkerhed for ikke at skride på...

DEBAT: Har DTU brug for letbanen?

Flertallet af de studerende ved DTU bor på kollegier i København og har derfor ikke brug for sporvognen der kører til Ishøj og Glostrup. Der ligger ingen kollegier af betydning i hverken i Ishøj eller Glostrup, fordi der ikke er videregående uddannelsesinstitutioner på den strækning.Som sædvanligt...

DEBAT: Letbanen er win-win

I en artikel bragt i Det Grønne Områdes online debatsektion d. 20. marts, sætter Lars-Eric Foldager spørgsmålstegn ved fornuften i regeringens nye letbaneprojekt. Lars-Eric Foldager skriver bl.a., at han ser frem til gode argumenter for en ellers ?tåbelig letbane?. De argumenter vil jeg med glæde...

DEBAT: Lockout gør kun tingene værre

DGO har desværre undladt at omtale, at jeg - på vegne af radikale, socialdemokrater og SF stillede forslag på sidste byrådsmøde om at vi skulle opfordre KL til at undgå lockout af lærerne. Vi tre partier mener, at KL er gået vel hårdt til stålet i lærerforhandlingerne. Vi anerkender, at lockout...

25-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvem skal til Ishøj?

Kære LTK borgere.. Vågn nu op.. Letbanen går IKKE til København, men til ISHØJ! Vil du betale måske 20 milloner for den hvert år de næste 45 år?Søren Rasmussen kører lav profil med, hvor meget dette kommer til at koste, og fremfører i stedet hvordan det vil bringe Lyngby ind i fremtiden. Fakta er,...

DEBAT: Hvilken vej går vejsagen?

Sagen om vejprivatiseringer har huseret, siden Venstre første gang stillede forslaget tilbage i 2004. Først i midten af sidste valgperiode fik forslaget flertal, hvilket førte til en høringsproces og et forslag til, hvilke veje, der skulle ændres fra kommunal- til privatveje. Reaktionen fra de...

DEBAT: Venstre på charme offensiv for Virum Sorgenfri

Mon der efter hånden kan være tvivl om, at der til november skal være kommunalvalg? Flere af partierne er ude og love om ikke guld, så grønne skove. Ved sidste valg hentede Venstre næsten 40 % af alle deres stemmer i Virum- Sorgenfri området, hvilket må siges at være en pæn stor andel.Hvad har...

24-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lyngby-Shanghai

I byplanscentret midt i Shanghai omtales letbanen Lyngby-Ishøj som et trafikinitiativ på verdensplan. Problemet er: Den er jo slet ikke bygget endnu!!!Hvad om vi tænkte kollektiv trafikplanlægning, som de gør i Shanghai, hvor næsten alt kan lade sig gøre.Letbane fra Gl. Holte langs motorvejen forbi ...

24-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Kære lærere på Fuglsanggårdsskolen.

Af Søren P. Rasmussen, borgmesterSvar på læserbrev på www.dgo.dk d. 19. marts 2013. Tak for jeres henvendelse til mig i Det grønne Område om aftaleforhandlingerne, en eventuel lockout og tiden efter en ny aftale. I viser et stort engagement i skolen og eleverne, og det har jeg en kæmpe respekt for. ...

22-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Nej til skulpturpark ved Sophienholm

Af Mira Petersen, Rosengårdsvej 20, 2830 VirumI DGO den 12.3.2013 skriver Dorte Dandanell og Birgitte Hannibal i en stor opsat artikel: ”Vi drømmer om en skulpturpark v/Sophienholm. Det må da være en ond drøm. Dorte Dandanell er formand for Kultur- og fritidsudvalget, det må da forudsætte en vis...

22-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Foreningslivet gør en kæmpe forskel

Jeg kommer til at trække på smilebåndet af Venstres Jakob Engel-Schmidt indlæg om bandekrigen. Jeg er da helt enig med Jakob om at det er en mærkelig beslutning, at sende 200 politifolk fra hovedstaden til Jylland. På samme tid kom jeg også til at tænke på, gad vide om det er landspolitik som Jakob ...

21-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hellere tilbud til de få i stedet for tvang for alle

Svar til Sofie C. Nielsen (R). Lige som Sofie C. Nielsen (R), er jeg helt med på, at motion og bevægelse er fornuftigt og godt for indlæringen. Det blev gjort tydeligt af min datters klasselære på Fulgsanggårdskolen i Virum. I de små klasser startede de hver dag med en kort løbetur på 10-15...

20-03-13 | Læs hele indlægget

Sophienholm

Kommentar til artiklen om Sophienholm i Det Grønne Område 12.-13.marts, hvor nogle kommunalpolitikere lufter deres visioner om udvidelse af Sophienholms aktiviteter.Store museer, museer med tilbygninger større end det oprindelige museum - har vi ikke nok af dem?Sophienholm er en OASE - dejligt...

Debat: 12 mia. kr spilt?

Letbanen vil køre langsommere en de nuværende offentlige transport midler, tog og bus mellem Lyngby og Ishøj.I følge Rejseplanen tager det en torsdag morgen kl. 08:00 med S-toget fra Lyngby st. til Ishøj st. kun 37 min. med S-toget mod Køge. Bemærk helt uden trafikale problemer! Samme strækning vil ...

DEBAT: Både naturen og alle vi borgere skal vel trives!

Mandag d. 18. marts tonede Hans Nielsen (fmd. Danmarks Naturfredningsforening, Lyngby-Taarbæk) frem på skærmen hos TV2/Lorry. Som tidligere både hørt og læst fra Hans Nielsen, advarede han endnu engang mod borgeres invasion af naturen, hvis en sti omkring Furesøen skulle blive en realitet, også i...

Kære borgmester - Hjælp os!

Af Lærerne på Fuglssanggårdsskolen, Virum Kære Søren P. Rasmussen, kære BorgmesterVi skriver til dig, fordi vi, lærerne på Fuglsanggårdsskolen, er bekymrede. Vi har i Lyngby-Taarbæk kommune haft en god tradition for et godt samarbejde skole og kommune imellem.Selv i vanskelige tider har vi løst...

19-03-13 | Læs hele indlægget

Uansvarlighed af værste skuffe!

Dorte la Cour (V) skriver i sit læserbrev: "Lad os tage Dyrehavegaards jorde, som jeg fra min tid i økonomiudvalget har et vist kendskab til. En husmor fra Virum (Dorte la Cour) kunne med et halvt øje se, at der var noget galt i denne sag – at kommunen ikke fik den lejeindtægt, som var...

DEBAT: Svar til Dorthe la Cour

Dorthe la Cour mere end insinuerer, at der er sket uregelmæssigheder I dentidligere forpagtningskontrakt på Dyrehavegård og at kommunen derfor ergået glip af indtægter. Jeg vil minde DLC om, at der inden kontraktensindgåelse blev foretaget en uvildig vurdering af lejen, og at aftalen bådeblev...

DEBAT: Midt i bandekrigen

Af Jakob Engel-Schmidt, Kandidat til Kommunalbestyrelsen for VenstreMens bandekrigen raser på sit højeste i Storkøbenhavns kommuner, flytter politiet 300 betjente fra hovedstaden til Jylland. Lyngby-Taarbæk er hidtil sluppet nådigt og uden alvorlige hændelser. Alligevel er det kun et spørgsmål om...

DEBAT: Tankevækkende

Jeg syntes det er fantastisk hvordan Venstre er kommet på banen i DGO..Aldrig har de skrevet så meget som nu..Mon det kan kan være fordi der er valg til efteråret??. Sjovt man får den tanke, nu da jeg efterhånden har læst det ene læserbrev efter det andet, om spørgsmål fra vælgerne i LTK til...

18-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Midt i bandekrigen: Politiet flytter 300 betjente fra Sjælland til Jylland

...

DEBAT: Venstres selvroste politik.

Birgitte Hannibal - Mums (mums til Claus Meyer - jeg glemmer det aldrig) bryster sig i sit læserbrev den 14 marts gevaldigt over venstres gode gerninger så som, at økonomien er kommet væk fra afgrunden. Ja det tror pokker. Jeg har bidraget med 3855 kr. ekstra, fordi venstre lod grundskyldspromillen ...

DEBAT: Kør stærkt på Ørholm Motorvej!

I Københavns kommune vil man lovliggøre hash, fordi man ikke kan styre kriminalitet i forbindelse hermed. Måske skulle man gøre det samme med Ørholm Motorvej. Hastighedsgrænsen på Ørholmvej mellem broen og rundkørslen ved Kulsviervej er sat til 50 og der er skilte der anbefaler 40. Alligevel køres...

DEBAT: Cyklister på Lyngby Hovedgade

Henrik Brade Johansen (HB) skriver, at i de 7 år han har været i kommunalbestyrelsen, har han arbejdet målbevidst for bedre forhold for cyklister ikke mindst på Lyngby Hovedgade, som nu får en cykelsti i begge retninger. Men..men..der er ikke tale om en egentlig cykelsti men en stribe glatslebne...

TV
36 'luksus-suiter' åbnet på Gentofte Hospital
36 'luksus-suiter' åbnet på Gentofte Hospital
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Læserbreve - Top 10

DEBAT: Ny ældrefjendsk hjemmeside

To fra Virum klar til EM

DEBAT: Letbanen er ikke endeligt vedtaget!

Gentofte Kommune: Klager ikke over Bakken, men over Lyngby-Taarbæk

Efter Lockouten: Politikere strides om ekstra undervisning til eleverne

Nordisk mesterskab til baskettalent

DEBAT: Letbanen presses igennem

Greve Christian er død

Natteravnene stiller op

Undulat fanget ved Christian X allé

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu
Andreas Cornelius er helt klart min yndlingspiller

"Andreas Cornelius er helt klart min yndlingspiller"

Lyngby-back på U-landsholdet

Lyngby-back på U-landsholdet

Thomas Rasmussen stopper i Lyngby Boldklub

Thomas Rasmussen stopper i Lyngby Boldklub

To fra Virum klar til EM

To fra Virum klar til EM

Natteravnene stiller op

Natteravnene stiller op

Greve Christian er død

Greve Christian er død

E-paper

Midtuge

Weekend

Trommen foråret 2013

DGO Forår

Firmaeventen

Tillykke
DIAMANTBRYLLUP
DIAMANTBRYLLUP 23. maj fejrer BERTHA og POUL FÆSTER 60 års bryllupsdag. Stort tillykke fra Familien. Ulla & Morten Fæster
Se flere

loading...
Lokalavisen.dk
Bilist snuppet med 216 km/t

Bilist snuppet med 216 km/t

En 42-årig mand fra Tinglev skal op til en orienterende...

Taxavognmand konkurs

Bandt, blindede og voldtog 18-årig ved roklub: Fældet af dna

Konkurs truer andelsboligforening

Hundehvalp og mor stjålet fra baghave: "Tyvene må have stået på lur"

Nååårh: Mink bliver mor til kattekillinger - se billederne

Kommuner i fejde om Bakken: "Gentofte opfører sig som Damernes Magasin"

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• DEBAT: Ny ældrefjendsk hjemmeside
  • Greve Christian er død
  • Gentofte Kommune: Klager ikke over Bakken, men over Lyngby-Taarbæk
  • Haldor Topsøe er død
  • Borgmester: Topsøes virke efterlader verden som et bedre sted
  • Efter Lockouten: Politikere strides om ekstra undervisning til eleverne
  • TV: Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil - se den her
  • "Andreas Cornelius er helt klart min yndlingspiller"
  • Natteravnene stiller op
  • Thomas Rasmussen stopper i Lyngby Boldklub

112

• Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Seneste læserbreve

• Undulat fanget ved Christian X allé
  • DEBAT: Ny ældrefjendsk hjemmeside
  • DEBAT: Letbanen presses igennem
  • DEBAT: Letbanen er ikke endeligt vedtaget!
  • DEBAT: Skovbørnehaven, der kom for tæt på skoven!
  • Hvor bliver badebroen ved Furesøen af?
  • DEBAT: Det kan ikke passe
  • Kommunens støtte til større udstykning risikerer at lukke Skovbørnehaven Mariehønen
  • DEBAT: Den overlegne letbane
  • Hvor er den samlede vision for udviklingen i Lyngby Centrum?
TV - Mest sete
Se chokvideo: Så frække er tricktyvene

Se chokvideo: Så frække er trick...

Nordsjællands Politi håber, at de snart opklarer, hvem der står bag...

Kopivarer kan koste dig dyrt på ferien

Kopivarer kan koste dig dyrt på ...

Mange danskere bliver snydt til at købe kopivarer i form af tøj, sm...

Superfærge er kommet til Danmark: Se den her

Superfærge er kommet til Danmark...

Nu er Danmarks nye superfærge endelig ankommet efter en rejse, der ...

loading...
DET SKER - i Lyngby-Taarbæk
23-05
Cirkusrevyen 2013
25-05
Håndværkets dage
25-05
Det Åbne Hus spiller op til folkedans på Lindegaarden
I samarbejde med KULTUNAUT.DK
Se flere

loading...

loading...