Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Letbanen: Venstre afviser, at der ikke er kigget på andre forslag

Bestyrelsesmedlem Søren P. Rasmussen afviser kritik af, at letbaneselskabet ikke har villet se på alternative forslag til ruteføringen i Lyngby

Den lokale ingeniør Hans Pedersen mener at have fundet løsningen på det, de fleste i Lyngby frygter allermest i forbindelse med letbanen: Det store kaos i bymidten under etableringen og siden de store trafikale ændringer, når letbanen er oppe og kørende: En rute uden om bymidten.

Hans Pedersens forslag præsenteres inde i denne uges avis. Med præsentationen følger en kritik af, at letbaneselskabet har lagt sig alt for fast på den ruteføring, der nu har vedtaget. Så fast, at man ikke har villet se på alternativer.

To vigtige stationer

Det afviser forhenværende borgmester Søren P. Rasmussen (V), der er medlem af bestyrelsen i letbaneselskabet:

“Forslag, der leder ruten uden om bymidten i Lyngby har været en del af processen. Udfordringen bliver længden af banen og dermed anlægsudgiften,” forklarer han:

“Samtidig er Lyngby Station og Lyngby Centrum to af de vigtigste stationer på hele ruten. Set ud fra alle de elementer, er det min bedste vurdering, at man i Folketinget har besluttet den ruteføring, der giver størst mening.”

Om muligheden for at sætte processen på standby for at undersøge, om der kan laves en ændring i Lyngby, som ingeniøren foreslår inde i avisen, siger Søren P. Rasmussen:

“Processen for etableringen af letbanen er ikke vedtaget endnu. Vi skal først igennem udbudet, før vi kan lave en tidsplan. Så derfor kan vi slet ikke sige, om Lyngby laves til sidst. Men én ting kan vi i hvert fald slå fast: Lyngby kommer ikke til at ligge i byggerod i fem år, som modstanderne ellers siger.”

Publiceret: 09. Maj 2017 13:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Det grønne område

ANNONCER
Se flere
Det grønne område
Seneste
Det grønne område
Mest læste
Det grønne område
112