Anmeldelse:

Alting forgår, men Hvilen består

Årets forestilling i Bakkens Hvile er tro mod traditionen, men også hyper aktuel og nyskabende

Af
Af Mikael Østergaard

At bevæge sig ind i Bakkens Hvile er som at træde ind i en tidslomme. Det ligner en lade med fritliggende spær, staldlygter, masser af grønne grene og gulnede tegninger på væggene. Og for at blive i landbrugsillusionen, så sidder folk tæt som burhøns, men heldigvis er de serverende ånder slanke som siv, så alle får deres drikkevarer.

Oppe på scenen har tiden også stået stille. Her står Dot Wessmann, Tina Grundwald, Lone Jensen, Sara Gadborg og Ann Farholt i deres farvestrålende kjoler og imponerende hatte og synger de velkendte sange 'Gå med i Lunden', 'Så stritter den', 'Bliv ved', 'Knud og Ebbe' og 'Køb blomster, køb blomster'. Men fornyelsen har skam sneget sig ind i sangerindepavillonen, blandt andet i 'Hævnens Tango' og den forrygende 'Metoo', hvor de fem piger giver den hele armen og barmen.

Dot Wessmann er en sikker tovholder, Lone Jensen lever stadig op til tilnavnet 'Frække Lone', sødmefulde Tina Grundwald har fint ping-pong med publikum, Sara Gadborg har en imponerende sangstemme og Ann Farholt er heldigvis tilbage efter nogle års pause. Ingen kan lave grimasser og vride kroppen som hende.

Og så må man ikke glemme Susanne Breuning, som igen i år står for instruktion og koreografi. Det har hun gjort super professionelt.

Man bliver som altid i godt humør af et besøg i Bakken Hvile, og tag ikke fejl: De 5 piger synger - og synder - formidabelt.

Publiceret 10 June 2018 16:00

SENESTE TV