Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: Kun godt, at spørgsmålene kommer nu

Agnes Jørgensen, Lyngbygårdsvej 5, 2800 Lyngby

Sigurd Agersnap, SF, og Gitte Kjær Westermann, Radikale Venstre, mener, at en folkeafstemning om letbanen vil rejse flere spørgsmål end den vil besvare. Det kan da for 7 Søren kun være godt, at spørgsmålene kommer, før sporene bliver lagt til Letbanen?

Man kan mene meget - og meget forskelligt - om afstemninger, men er det helt forkert hvis jeg her påstår, at hvis vælgerne skal spørges, er det altid en god ide at spørge dem FØR man skriver under på en kontrakt? Nu ser det sådan ud, at vi igennem en årrække er blevet tvangs-digitaliseret.

Hvad vi skulle bruge alle de smarte, nye muligheder til, det kan vi ikke få at vide. Men een ting står klar: vi skal i hvert fald ikke regne med at blive spurgt til råds bare fordi det er blevet enkelt. Politikere synes kun om folkeafstemninger før de er valgt. Når de er valgt er det noget skidt, for så kan de jo stemmes ud.

Onsdag den 24.01.2018, var der i nyhedene omtale af en projekt, der er ved at blive 'rullet' ud i Stockholm. Det er det danske firna Nobina, det står som udviklere - i samarbejde med DTU m.fl.

Har letbaneelskerne overhovedet sat sig ind i Verden som vi lever i - Verden uden for Valby Bakke? Eller bare DTU? Jeg ved ikke om det kan bruges her, men har man overhovedet overvejet det? En anden ting er, hvis man agter at indkøbe vognparken fra italienske Ansaldo-Breda, så skal der virkelig lægges penge til side til reparationer, og p-pladser på Amager.

Nu ved jeg ikke, hvor meget man har overvejet, før man besluttede at en Letbane ville være lykken. I Århus har de allerede haft en del færdselsuheld, uden det generer politkerne.

Tilsyneladende er virkeligheden kørt videre, og åbenbart uden at letbanejublende politikere i Ly-Tå kommune har opdaget det.

De små smarte førerløse busser, der nu kører i Stockholm skal fra slutningen af 2018 eller muligvis begyndelsen af 2019 køre på DTU og i Albertslund som pilotprojekt. Informationen strammer fra firmaet Nobina, der også står for forsøget i Stockholm.

De busser vil efter min mening med lethed servicere de unge mennesker der skal til DTU hvis de ankommer enten med S-tog eller med Jægersborg-Nærum banen. ELLER med letbane til Buddinge!

Publiceret: 01. Februar 2018 17:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Det grønne område

Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt